Zorgeloos Zichtbaar Online
Je kunt online zichtbaarheid op twee manieren interpreteren.
1. Online Zichtbaar zijn bij potentiële klanten zonder dat zij hier naar zoeken.
Met andere woorden; Je wilt Social Media inzetten om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. In dit geval is het noodzakelijk om te adverteren. Via Social Media kan dit op een laagdrempelige manier. Je kunt targetten op bijvoorbeeld geslacht, leeftijd, locatie en interesse. Hierdoor kun je heel specifiek richten op de doelgroep die jij wilt bereiken. Op deze manier bereik je potentiële klanten zonder dat zij zich bewust zijn van hun behoefte aan jouw product of dienst.
2. Zorgen dat jouw Zichtbaarheid Online compleet en verzorgd is.
Dit betekent niet alleen dat de website waarop (potentiële) klanten informatie over jouw bedrijf en het aanbod kunnen vinden kloppend en up-to-date is, maar dit geldt ook voor de social media kanalen van je bedrijf. Want tegenwoordig maken (potentiële) klanten nu eenmaal veel gebruik van social media kanalen en wordt dit steeds vaker gebruikt als "vergelijkingssite". Daarom is het belangrijk om deze kanalen up-to-date te houden door regelmatig te posten. Daarnaast zul je merken dat wanneer je regelmatig en gestructureerd post, je bereik en volgers gaan groeien.
Beide interpretaties zijn makkelijker gezegd dan gedaan. Het lukt vaak best om een social media account aan te maken en om hier een aantal posts op te zetten. Maar regelmatig én gestructureerd posten is een ander verhaal... We zien vaak dat gebrek aan inspiratie,- en tijd een terugkerend probleem zijn. Dit in combinatie met het feit dat veel mensen het belang van social media niet altijd inzien, zorgt ervoor dat de tijd en energie liever in andere zaken wordt gestoken waardoor de kanalen al snel worden verwaarloosd.
Tips!
Ben je je bewust van het belang van Social Media, wil je hier meer energie in steken maar mis je inspiratie? Bij deze een aantal tips:
1. Denk na over wat het doel is van de post die je maakt.
2. Gebrek aan beeldmateriaal? Schrijf dan eerst een tekst en maak/zoek daar een passende afbeelding bij.
3. Ga op zoek naar "inhakers", dit zijn grappige momenten/feestdagen waar je makkelijk content over kunt maken bij gebrek aan inspiratie. Download onze gratis inhakerskalender hier
4. Plan vooruit! Bedenk bijvoorbeeld voor de hele maand posts en ga er even een middag voor zitten. Dan heb je het weer gehad voor de hele maand.
5. Geef het uit handen :)
Hoe toevallig dat die laatste tip volledig in mijn straatje past ;) Ik help je namelijk graag bij het onderhouden van de Social Media van jouw bedrijf. Dit kan op verschillende manieren. Zo kun je beeldmateriaal aanleveren die ik om zet tot passende content voor de platforms die jij gebruikt. Ik houdt hierbij rekening met de visie, doelgroep en uitstraling van jouw bedrijf en zorg dat de teksten passen bij het platform waarop het geplaatst wordt inclusief hashtags die de vindbaarheid van de content verhogen. Naast het creëren van de content zorg ik dat deze met regelmaat op de juiste momenten en kanalen geplaatst worden. Natuurlijk doe ik dit niet zonder strategie en zeker niet zonder jou op de hoogte te houden van wat er gebeurt op de kanalen.
Ben je (nog) niet in het bezit van bruikbaar beeldmateriaal? Dan kom ik graag langs om je hierbij te helpen!
en Adverteren kun je leren! Laat mij je helpen bij het instellen van jouw advertenties. Wil je ook hier liever niet over na hoeven denken? Geen probleem!